onsdag den 19. marts 2014

PASTA PÅ FODMAP


Desværre snyder overskriften lidt, for os, der er på Low Fodmap diæten må jo egentlig slet ikke spise pasta - og af uransagelige årsager heller ikke speltpasta. Alligevel er der håb forude, hvis man savner konsistensen af pasta, og ikke gider at bevæge sig ud i at lave det selv.
For et par måneder siden fik jeg lyst til asiatisk mad, og derfor gik jeg ud og købte en pakke risnudler. Rent konsistensmæssigt er de en smule mere klistrede end pasta, og selvom smagen ikke er helt den samme, så fungerer det faktisk rigtig godt som substitut. Foreløbigt har jeg kun prøvet de mellemtynde, men kunne se på Santa Marias hjemmeside at de også har en endnu bredere udgave, lavet på råris. Det lyder også lækkert, så dem skal jeg se om jeg kan få fat i - så skal jeg nok vende tilbage med en opskrift, når jeg har afprøvet dem! Indtil da, kan I læse om dem her - samt få tips til opskrifter, hvori de kan bruges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar