lørdag den 15. marts 2014

ENDNU EN BLOG...


... Om mad! Mere specifikt om mad, der kan spises når man følger reglerne for den såkaldte Low Fodmap-diæt. Jeg er én af de mange personer, som har oplevet en seriøs forbedring efter at have været på diæten i et halvt år, og derfor fik jeg lyst til at oprette denne blog. Jeg vil ikke gå for meget ind i diæten - den kan i læse om fx. her, her eller her - men i stedet for fokusere på denne blogs formål; at give inspiration, til dig, der er på diæten, eller dig, der bare gerne vil afprøve den!

Mine opskrifter udspringer af min hverdag: Jeg er studerende, så mit budget er ret begrænset af min SU, og dette er selvfølgelig en udfordring, når man gerne vil lave varieret og spændende mad. Jeg kan godt lide mad der er billigt, og simpelt og hurtigt at lave, og således skal du ikke regne med opskrifter på besværlige 5-retters menuer. Jeg bryder mig ikke om at lave mad, der kræver at man skal have alle mulige underlige ingredienser i meget specifikke mængder, og af samme årsag er mine opskrifter sjældent super specifikke. For mig er det vigtigt, at hvis du kan lide en ingrediens, så er der plads til at du tilføjer mere af denne - og omvendt kan du også fjerne en ingrediens, hvis der skulle være noget, du ikke kan lide. Det samme gælder mængden af maden - følg din intuition og øg eller mindsk mængderne, alt efter hvor mange, der skal spise med!

Jeg håber at denne blog muligvis kan være med til at gøre livet lidt lettere for dig, der følger Low Fodmap! Bon appetit!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar